شيرين عبد الوهاب: إليسا ماسكة على الجمهور “شيكات” وزعلانة من نانسي

الثلاثاء 23 مايو 2023
عمرو يوسف- القاهرة
رغم اعتراف شيرين عبد الوهاب بأن لسانها “موديها في ستين داهية”، وأن الجمهور “بيفهمها غلط” في كل مرة تتكلم بعفوية، إلا أنها وقعت في “نفس الورطة العفوية” عندما جاوبت بصراحة على سؤال حول ما يعجبها وما ترفضه في نجمات الغناء اللبناني نانسي عجرم ونوال الزغبي ونجوى كرم وهيفاء وهبي، ويبقى تعليها على إليسا هو الأكثر عفوية.
شيرين حلت ضيفة على النسخة الخليجية لبرنامج “كاربول كاريوكي” البريطاني الشهير الذي يقدمه مقدم البرامج والممثل البريطاني جيمس كوردن، ويقدم النسخة الخليجية الإعلامي هشام الهويش، وقبل التورط في تصريحاتها عن نجمات الغناء اللبناني، طلب منها هشام أن توجه رسالة إلى “لسانها” في مشهد تمثيلي، فقالت: متقولش كلام كتير لأنك موديني في ستين داهية والجمهور ساعات بيفهم غلط أتحرك وقت الغنا ولما بتتكلم بيبقي بعفوية وطيبة بس بيتفهم غلط”
واستكملت شيرين عبدالوهاب: “وياريت تسكت وتريحنا بقي والفترة الجاية تبقى أيامنا حلوة”
وعند سؤالها عن أهم مزايا ومساوىء نجمات الغناء اللبناني قالت شيرين: نانسي عجرم جميلة وفي حالها وعمرها ما اتكلمت على حد وحش لكن عيبها إنها مش بتسأل عليا خالص.
وعن إليسا قالت شيرين عبد الوهاب: بحب إليسا لأنها فنانة واضحة جدًا ومش بتخبي حاجة، لكن مبحبش فيها نقطة أني بحسها بتغني وهي ماسكة على الناس شيكات.
وأضافت شيرين عبد الوهاب: نوال الزغبي دي عنوان الشياكة والثقة في النفس والجمال، لكن مبحبش فيها إني كنت زمان بسمع إنها صعب أي حد يسلم عليها، بس أعتقد دلوقت مبقتش كدا.
وعن الفنانة نجوى كرم، قالت الفنانة شيرين عبد الوهاب: نجوى كرم التقل كله، والجمال والشياكة، بحبها وقلبها جميل، ومبتغيرش من حد ومركزة على نفسها أكتر، معرفش مدام نجوى كويس علشان أقول إيه الوحش اللي عندها.
وتحدثت شيرين عبد الوهاب عن الفنانة هيفاء وهبي، قائلة: كل حاجة في هيفاء حلوة، كريمة ومجتهدة جدًا، ومش بحب فيها عصبيتها.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.