تامر حسني خلاصة مشوار حياتي وخبرتي يمكن تنفعكم

 

14 أغسطس 2022

طلب الفنان تامر حسني من متابعيه مناقشته بقوة في نصائحه المقدمة إلى الشباب، مؤكداً أنه يقدمها من واقع تجربته ومشواره الفني الطويل وخبرته مع الحياه، ولكنه لا يريد أن يقدم النصائح ويكتفي الشباب بتلقيها، وإنما يسعى للنقاش معهم؛ لمعرفة أفكارهم والاطلاع على حقيقة مشاعرهم، وأكد أنه جاهز للرد على أي سؤال من أي متابع.

وكتب تامر حسنى عبر حسابه على الفيس بوك: “حبايب قلبي في حب ربنا وحبكم إن شاء الله، كل كام يوم هاجي على بالليل كدا نتناقش في موضوع من خلال مشواري وتجربتي في الحياة، جايز تستفيدوا منه حاجة وجايز يكون في كتير منكوا هيكون كلامي بمثابة إشارة تشجعهم كانوا مستنينها”.

وتابع تامر حسني: “من خلال خبرتي النجاح بيقوي ويجعل كل من حولك يهتم بك والعكس صحيح وأعني بالنجاح، النجاح الإنساني في علاقاتك بربنا والناس.. النجاح المهني وتحقيق ذاتك وطموحك وتحديك لكل الصعاب وتخطيك لكل محنك زي ما عملوا كتير قبلك وظروفهم كانت أصعب منك ووصلوا لأكبر من أحلامهم”.

وأضاف: “أمانة عليكم محدش يكتبلي عاش، أنا عايز أفتح باب نقاش حقيقي يخليكوا تاخدوا قرارات مهمة في حياتكم أو تتشجعوا وتتحمسوا لخطوات إيجابية، واتكلموا وقولوا اللي جواكم وفرغوا أحاسيسكم هنا وأي أسئلة جواكم أو أي مواقف أو حكايات لما تتقال هنا هتبقى أول خطوة للصح عشان هتتولّد طاقة كبيرة للخير شاهد عليها ربنا فهتكون خير أوي لينا إن شاء الله”.

منشور تامر وجد تفاعلاً من 1500 متابع في أقل من 4 ساعات، وجاءت أغلب التعليقات طالبة النصيحة في كيفية مواجهة التنمر ومشاعر الإحباط، خاصة عندما تأتي من أفراد الأسرة الذين لا يؤمنون بموهبة ابنهم، بينما طالب عدد من الجمهور تامر حسني عدم التوقف أمام إعطاء النصيحة، والبحث عن طرق عملية لمد يد المساعدة لدعم كل صاحب موهبة وفكرة باستغلال منصاته على السوشيال ميديا لإلقاء الضوء عليهم.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.