بالفيديو: #سمية_الخشاب لمن يشتمها ..كله سلف ودين!

خرجت الفنانة سمية الخشاب عن صمتها للمرة الأولى بعد الانتقادات العديدة التي واجهتها خلال الفترة الماضية بسبب زواجها من المطرب أحمد سعد ووجهت رسالة لكل منتقديها عبر حسابها الخاص بموقع انستقرام، لتحذيرهم من أن كل كلمة يتفوهون بها سترتد إليهم قائلة: كله سلف ودين!!

وأضافت سمية عبر الفيديو: “عايزة اتكلم معاكم في حاجة مهمة قوي، الناس اللي بتشتم أو بتقول الفاظ مش حلوة على مواقع التواصل يا جماعة الحروف اللي بتخرج من لسانا محسوبة علينا، كل حرف حلو بتقوله بيرجعلك تاني لأن كله سلف ودين واللي بيقول كلمة مش حلوة بترجعله تاني”.

جملة “كله سلف ودين” شهيرة في اللهجة العامية المصرية، ولها تأثير كبير في وجدان المصريين، ولكنها لم تفعل شيئا عندما كررتها سمية، فقد ازدادت حدة التعليقات، وطالبها البعض بالتخلي عن أسلوب” الوعظ” لأنه لا يناسبها!

المثير أن البعض استخدم تحذيرها نفسه ليؤكد لها أن ما فعلته في ريم البارودي سيرتد إليها وقالت معجبة:” طب كويس انك عارفه انه كله سلف ودين وزي ما كسرتو وغدرتو بحد بكرا يتعمل فيكو!”.
وقالت أخرى تدعى ريم سامي:” فعلا كله سلف ودين وبكره هيتعمل فيكي زي ماعملتي ف صاحبتك وزي ما فالأول ريم اخدته من صاحبتها جيتي انتي اخدتيه وبكره هتيجي اللي هتاخده منك!!”
ونصحها معجب آخر بحذف الفيديو فورا تجنبا للسخرية منها، ولكن سبق السيف العذل، فقد بدأت الحفلة على سمية الخشاب دون توقف، عدا بعض التعليقات التي تدعمها وتؤكد أنها ليست صديقة لريم البارودي ولم تخطف منها أحمد سعد، وتزوجت “في الحلال” وتمنت لها التوفيق.

قد يعجبك ايضا المزيد عن المؤلف

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.